Yoga

Yogaterminen är nu avslutad men återkommer i vår. Dagar och tider meddelas senare.

Medicinsk yoga i två olika grupper med Anneli Kekkonen Westberg från AWeK Hälsa & Utveckling i Österbybruk som instruktör.

Vi har ett nytt medlemssystem
Och det påverkar dig som aktiv medlem!
Läs här hur du ska göra för att bli medlem,
boka tider, pass och gymkort!

För att lösa medlemsskap, se denna sida. När du har ett konto kan du boka tider.

Mediyoga har sitt ursprung i en av världens äldsta former av yoga som människan känner till, men har genom forskning och klinisk utvärdering sedan 1997 i Sverige blivit till en kvalitetssäkrad Yogaform som idag används terapeutiskt inom vården och på arbetsplatser. Kärnan i Yoga är att skapa ökad balans/stabilitet på alla plan av människan - fysiskt, mentalt och emotionellt MediYogan är en form av body-mindträning (helhetsträning) som ger

• Ökad kroppsmedvetenhet
  • Balansering av nerv- och hormonsystem
  • Ökad rörlighet, flexibilitet och styrka i kroppen.
  • Skapar stillhet i sinnet
  • Hjälper effektivt till att reducera och hantera stress.

Parallellt med det rent fysiska löper energiaspekten av människan som en naturlig del av yogan - chakrasystemet. Den holistiska synen på människan ger en strukturerad och kraftfull metod som fungerar brett på symptom av olika slag tex, nedstämdhet, ryggproblem, sömnstörningar, ångest/ oro, högt blodtryck osv och används bla som cancerrehabilitering inom vården.